עיצוב משרד: 10 טיפים שיהפכו את המשרד שלכם לבלתי נשכח
כל מי שעובד במשרד יודע: רבים מאיתנו מבלים יותר שעות במשרד מאשר בבית, ומשרד נעים, מעוצב ואסתטי תורם לאווירה, למצב הרוח של העובדים ולקשר ביניהם לבין העסק. כמו כן, הוא חלק חשוב בהפיכתו לבית השני של העובדים ויצירת קבלת פנים נעימה לכל לקוח או ספק, ולכן חשוב להשקיע בעיצוב כדי להפוך את המקום ליותר מארבע קירות, שולחנות ומחשבים.
חברות גדולות ומפורסמות כמו אפל או גוגל עיצבו את המשרדים שלהן בסטנדרט גבוה ובלתי מתפשר והציגו עידן חדש בעיצוב חללי עבודה. אם אתם רוצים לעצב את המשרד שלכם כמו השחקנים הגדולים, קבלו את 10 השלבים לעיצוב משרד שיהפכו את המשרד שלכם לבלתי נשכח.
בחירת סגנון העיצוב
כיום יש מגוון סגנונות עיצוב שמהם ניתן לבחור. הצעד הראשון בעיצוב המשרד הוא בחירת הסגנון הרצוי, והתאמה של כל האלמנטים והפריטים העיצוביים אליו. העיצוב צריך להתכתב עם האופי של החברה והמסר שהיא רוצה לשלב בנראות המשרד שלה, משום שנראות המשרד מהווה חלק ממיתוג העסק.
ניתן לבחור בסגנון עיצוב מודרני שמאופיין בקו נקי וסולידי ששומר על אלגנטיות, עם טאץ' קטן של פריטים עיצוביים ייחודיים. כמו כן, סגנון קלאסי ייתן תחושת ביתיות לעובדים ויגרום למשרד להיראות חמים ונעים יותר, וסגנון וינטג' הוא סגנון עיצוב שייתן קסם מיוחד לכל משרד. לצד הסגנונות הללו, יש עוד מגוון רחב של אפשרויות, ואפשר כמובן לשלב בין הסגנונות ולמצוא את האיזון בין הטעם האישי, האופי של החברה והאווירה שרוצים לייצר.
צבע המשרד
הצבע הוא לא רק בקירות, אלא מורכב גם מהריהוט, מצמחים, מפריטי נוי ומתמונות. הצבעים יכולים להעיד הרבה על אופי החברה ולתת אווירה ייחודית במסגרת עיצוב המשרד. צבעים בהירים יכולים לשדר קו נקי ומסודר ולהשרות אווירה מרגיעה במקום. צבעי הפסטל העדינים ישרו גם הם רוגע וחמימות לכל מי שנמצא בחדר, וצבעים עזים יותר יכולים להתכתב עם אופי או ערכים ספציפיים שהחברה מעוניינת לשדר, כמו חדשנות, או יצירתיות. כשאתם בוחרים את פלטת הצבעים שתאפיין את עיצוב המשרד שלכם – התחשבו בצבעי המותג ובצבעים שמאפיינים את העסק שלכם.
רצפת המשרד
הרצפה משחקת תפקיד לא פחות חשוב בתהליך העיצוב, וכדאי לקחת גם אותה בחשבון. את הרצפה אפשר לעצב באמצעות אריחי קרמיקה, עם גימור מבריק או מט, בכל הצבעים ובכל הדוגמאות. ניתן גם לבחור ברצפת פרקט, שתוסיף כמעט לכל סגנון עיצוב וגם תוסיף את הנקישה המוכרת עם כל צעד. חווית העמידה, השהייה וההליכה בחלל המשרד משפיעים לא פחות על העובדים והלקוחות, וגם על העיצוב הכללי של המקום.
התאורה
לא הרבה יודעים, אבל התאורה יכולה למנף את נראות החלל. תאורה לא טובה תוכל לפגוע בעיצוב וגם בחוויה של העובדים או הלקוחות שמבקרים במבנה המשרד. את גוף התאורה יש לבחור תוך התחשבות בגודל החדר, בגודל גוף התאורה הרצוי, באור הטבעי שניתן לנצל במהלך שעות היום, בעוצמת התאורה ובצבע התאורה (לבן או צהוב) ואפילו בגובה החיסכון בחשמל.
במהלך עיצוב המשרד, כדאי למקם את גוף התאורה במרכז החדר או בהתאמה לחלל הנתון ולמצב הקיים בו. כדאי להעדיף את הצבעים הקרים בחללי עבודה כמו לבן קר או לבן טבעי, מאחר שהם מאפשרים לראות טוב יותר את כל הפרטים הקטנים ומעודדים ערנות ופרודוקטיביות, לעומת האור הצהוב שמשרה אווירה חמימה ומתאים יותר לחללים שנועדו לרוגע ושלווה, כמו סלון הבית.
סידור חלל הפנים
השתמשו בחוכמה בחלל הנתון. אם מדובר במשרד רגיל המחולק לחדרים, מומלץ להתאים לכל עובד את סביבת העבודה הפרטית שלו, כך שלא תהיה קטנה מדי או צפופה, ותאפשר קבלת לקוחות בעת הצורך. במקרה של חללי עבודה משותפים, כדאי לתחום לכל עובד את הפינה שלו ולהפוך את המשרד למקום שנעים להיות בו באמצעות אביזרים, ריהוט, וכל מה שיהפוך את חוויית העבודה לטובה ביותר. אם אפשר לבצע תיחום באמצעות קירות גבס, מה טוב. אם לא, ניתן להוציא את המיטב ממה שיש לכם ולהפוך את סביבת העבודה המשותפת למזמינה ומעודדת עבודה.
ריהוט המשרד
ריהוט המשרד מורכב מהציוד שנחוץ לצורך העבודה, ומריהוט משלים שנועד לרווחתם של העובדים והלקוחות (וכמובן גם לעיצוב המשרד). הבחירה ברהיטים הפונקציונליים כמו שולחנות מחשב, צריכה להתאים לאופי העבודה במשרד ולכמות העובדים הצפויה בה. כשבוחרים כונניות ושידות, כדאי להתאים אותן לצורך העיצובי של המשרד וגם לפונקציה שהן עתידות למלא, בהתאמה לסגנון העיצוב כמובן. מלבד זאת, אפשר להציב במשרד גם ריהוט נוסף שיוכל להביא תועלת לעובדים, כמו קולבים לבגדים, מכשירי מטבח כמו מקרר או מיקרוגל, תאים לאחסון חפצים אישיים, ועוד.
טיפ קטן מאיתנו – בחרו מראש ברהיטים באיכות גבוהה כדי שיוכלו לשמש אתכם לטווח ארוך, כך תימנעו מהוצאות עתידיות מיותרות.
ומה לגבי ציוד העבודה עצמו?
ציוד העבודה הוא מרכיב משמעותי גם בעיצוב המשרד וגם בתפעול שלו. לדוגמה, מחשבים ניידים יתאימו במקרים מסוימים יותר ממחשבים נייחים, שיכולים להיות גדולים, מסורבלים ולא נוחים לנשיאה. דוגמה נוספת היא כבלי חשמל, ניתן להסתיר ולהצניע את כבלי החשמל או לסדר אותם באופן כזה שלא יפגעו בנראות המשרד ואפילו יהוו סכנה בטיחותית. ניתן להצמיד את כבלי החשמל אל הקירות או להשתמש במכשירים אלחוטיים, במידת האפשר.
הכניסו את הטבע למשרד
אל תוותרו על טאץ' ירוק וטבעי. במהלך עיצוב המשרד השאירו מקום לאלמנטים כמו צמחים, עציצים ואפילו מזרקה קטנה, שיתרמו לנראות המשרד וישרו רוגע ושלווה על העובדים והלקוחות. צמחים מסוימים יוכלו אפילו לטהר את האוויר במקום. ניתן להציב עציצי פלסטיק מעוצבים או להביא עציצים אמיתיים, ובמקרה כזה מומלץ לבחור בצמחים חזקים שיכולים לשרוד לאורך זמן גם אם לא מטפלים בהם על בסיס יומיומי, בעיקר כדי להימנע מהמראה העצוב של צמח נבול.
ייחסו חשיבות לפרטים הקטנים
אם אתם כבר טורחים לעצב את המשרד, וכבר בחרתם את כל הריהוט המרכזי והמשלים, את ציוד העבודה ואת פריטי הנוי, אל תורידו מהערך של הפרטים הקטנים. הציבו תמונות דקורטיביות או מדפים על הקירות, והשתמשו במדפים לאחסון וגם כתוספת עיצובית. יש חלונות במשרד? הציבו ווילונות ורשתות. כבר טרחתם והקמתם פינת ישיבה? הציבו שולחן קטן ונקודת חשמל להטענת המחשב הנייד. כל פרט קטן שיכול להוסיף לחוויית השימוש במשרד, גם בקרב העובדים וגם בקרב הלקוחות, יכול להשרות אווירה נעימה וחיובית שתועיל בסופו של דבר לתפוקה של החברה ולשביעות הרצון של העובדים והלקוחות.
בחירת אנשי מקצוע מתאימים
את עיצוב המשרד לא תמיד קל לבצע באופן עצמאי. אל תהססו לפנות לעזרתם של אנשי מקצוע כמו מעצב/ת פנים, אנשי מקצוע בתחום השיפוצים, החשמל, האינסטלציה וכל עבודה שמומלץ לבצע בעזרתם של המומחים. כדאי לבחור רק באנשי המקצוע מתאימים והמומחים בתחומם כדי לקבל תוצאות משביעות רצון וגם כדי להימנע מהוצאות מיותרות של תיקונים או שינויים.
שנסכם?
מלאכת עיצוב המשרד יכולה להיראות פשוטה וקלה ממבט ראשון, אך מדובר בתהליך מורכב שמשלב חשיבה על כל פרט ופרט ולמעשה הרבה מאוד עבודה. עיצוב משרד מוצלח יתחיל בתכנון מקדים שכולל התאמת תקציב לצרכים של החברה, העובדים וגם של הלקוחות, ימשיך בבחירת אנשי המקצוע לביצוע העבודה ויסתיים במשרד מעוצב שהושקעה בו מחשבה ומאמץ כדי להפוך אותו למקום שנעים לעבוד בו. אל תתפשרו על דבר, מאחר שהמשרד הוא למעשה בית נוסף, וכדאי שהוא יהיה בית מזמין שנוח לעבוד בו בכל יום מחדש.